top of page

Garantie voorwaarden

In het Kort:

Als je een artikel bij Viking-IT koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik. Het kan echter altijd gebeuren dat je onverhoopt niet tevreden bent en je artikel retour wilt sturen of moet aanmelden om te laten repareren. Hier zijn bepaalde regels aan verbonden.

Fabrieksgarantie

De fabrikant van je bestelde artikel kan fabrieksgarantie geven. Gaat een product tijdens de garantieperiode kapot, dan heb je recht op reparatie of vervanging. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Het kapotte product moet dan voldoen aan de garantievoorwaarden die de fabrikant heeft gesteld en het product moet normaal gebruikt zijn.
De garantievoorwaarden verschillen per fabrikant. In de verpakking van je artikel zit vaak een boekje waar de voorwaarden voor fabrieksgarantie in staan.
Je kan altijd contact opnemen met de fabrikant als je hier vragen over hebt of gebruik wilt maken van de fabrieksgarantie.

Wettelijke garantie

Is de fabrieksgarantieperiode verlopen of valt het defect niet (meer) binnen de fabrieksgarantie? Dan bestaat daarnaast nog de wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat je gekochte artikel moet voldoen aan wat beloofd is en wat je redelijkerwijs mocht verwachten. Je kunt hiervoor de garantievoorwaarden aanhouden die de fabrikant heeft gesteld. Ontdek je dat je artikel niet (meer) voldoet? Dan mag je hierover contact opnemen met ons of met de partner als het gaat om een artikel van een partner van Viking-IT. Als de periode van de fabrieksgarantie is afgelopen, wil dat dus niet zeggen dat er helemaal geen garantie meer is.
Als het artikel tijdens de garantieperiode kapot gaat buiten jouw schuld om, dan kun je recht hebben op een reparatie of vervanging van het artikel. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Of je hier recht op hebt, hangt af van jouw situatie.

Een kapot artikel?

Ten eerste heb je een garantiebewijs nodig (dit is je factuur)

Gaat het artikel tijdens de garantieperiode kapot, dan kun je recht hebben op reparatie of vervanging van het artikel. Voor de reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Of je hier recht op hebt, hangt af van jouw situatie.

kvknr: 94611475

 

Onze ambitie is om de beste te zijn en dat ook te blijven. We groeien door vooruit te denken, wat blijkt uit onze toekomstgerichte aanpak, ons aanbod en onze oplossingen. We streven naar duurzame groei om dromen en ambities te realiseren.

 

 

We zijn ambitieus en streven naar het hoogst haalbare! In alles wat we doen, staat klanttevredenheid voorop. Ons doel is om verwachtingen te overtreffen.

bottom of page